Guide to Seoul 2018 🇰🇷 (part 3/4): Gangnam 101 (3/3) 🇰🇷 Cool Garosugil

Fun stuff, Rest of The World, Travelling

Part 3: Gangnam (Coex Mall, SMTOWN, Garosugil & more)

 3.1 General Guide (Stay, Eat & Shop)

 3.2 SMTOWN Coex Artium & SM Communication Center

 3.3 Garosu-gil Area

Garosu-gil, meaning “tree-lined street”, refers to the gingko trees planted along the streets of this area (although there was none on the street that I wandered that whole morning lol). This is also a popular shopping destination in Seoul, thanks to its eccentric clothing stores and cafes, which are all designed and decorated uniquely and differently compared to those at other shopping districts. That is why the area is also known as “artists’ street”.

Garosu-gil, nghĩa là con phố được viền bởi các hàng cây, ám chỉ những hàng cây rẻ quạt trồng hai bên đường ở khu vực này (tuy vậy nhưng con phố mình đi lại nhiều nhất ở đây thì lại chẳng có bóng cây nào 😂). Đây cũng là một khu shopping có tiếng ở Seoul nhờ những cửa hàng thời trang và các quán cafe được bày biện trang trí đẹp mắt và độc đáo hơn hẳn so với các khu shopping khác. Cũng chính vì vậy mà khu này còn được gọi là “con phố nghệ sĩ” nữa.

IMG_1946f2

IMG_1929f2

IMG_1930f'2

Honestly there aren’t an awful lot of things to say about this area because it can speak for itself. Garosu-gil is a place where you would best experience by going off and wander around its streets and alleys, to discover interesting local brands and cafes. With every turn you’d meet with extraordinary architectures and aesthetically pleasing window displays. Pricing for fashion here would normally range from mid-market to high-end, while cafes are priced similarly as those at other areas. The majority of stores here opens from 11AM or later.

Thực ra phần này cũng không có gì nhiều để nói lắm. Garosu-gil là một khu mà các bạn nên tới để tự khám phá, vì mình thấy một trong những điều thú vị nhất khi đến đây là tự đi lang thang vào các ngã rẽ và các con đường xung quanh để thăm thú những cửa hàng local brand và cafe mới lạ. Mỗi ngã rẽ các bạn sẽ lại thấy một cửa hàng có kiến trúc thú vị hoặc được trang trí cực kì bắt mắt. Các hãng thời trang ở đây thường có giá từ tầm trung tới cao, còn các hàng cafe thì có giá tương tự như các nơi khác ở Seoul. Hầu hết các cửa hàng sẽ chỉ mở cửa từ 11:00 trưa hoặc muộn hơn hàng ngày.

IMG_1932f2

IMG_1937f2

IMG_1978f2

IMG_1981f2

IMG_1925f2

IMG_1970f2

I found the perfect cafe

I came here on my last day in Seoul, so I only had the morning to go around before going to the airport to fly back to Vietnam. That’s why I came here pretty early, but that’s also when most stores hadn’t even open yet 😭 Luckily there were a few cafes that were open, so we decided to pick one to have breakfast there.

Ngày mình tới đây cũng là ngày cuối cùng ở Seoul và mình chỉ có buổi sáng để đi chơi nốt trước khi ra sân bay để về Việt Nam. Vậy nên mình đã tranh thủ đi sớm, mà lúc đó thì chưa có cửa hàng nào mở cả 😭 May mắn thay là có một vài hàng cafe đã mở nên bọn mình quyết định chọn một hàng để ăn sáng luôn.

IMG_1958f2

IMG_1953f2

This cafe has its own dedicated bakery in the basement, so all the baked goods here were all freshly made. I didn’t pick the store because it looked pretty (couldn’t even see a thing from outside), but because of the fresh smell from the bakery. I was sniffing like a 🐶 trying to find out which store it was that had such an amazing smell. And I can still vividly remember how that smell made my stomach rumble like crazy.

Hàng cafe này rất đặc biệt vì có luôn lò làm bánh dưới tầng hầm, và bánh bày trong cửa hàng là bánh tươi vừa làm trong ngày. Đặc biệt hơn nữa là mình không vào vì cửa hàng đẹp (vì nhìn từ bên ngoài thì không thấy gì luôn) mà là vì đi theo mùi bánh thơm. Đi tới đoạn đường đấy mà cứ phải hít ngửi đánh hơi như 🐶 để đoán xem mùi bánh đến từ cửa hàng nào. Mình vẫn nhớ mùi bánh thơm ngon cực kì làm bụng mình đói cồn cào luôn.

IMG_1957f2

IMG_1960f2

IMG_1967f2

Inside, the cafe wasn’t decorated in a “in-your-face” kind of fashion, but was intentionally toned down with raw cement walls and unpretentious wooden box seats and tables. It also had this rustic vibe that I very much adore. I also really enjoyed its early morning calm and silence, in such a spacious and airy room filled with fresh bread smell. It was just a perfect place for a peaceful breakfast.

Bên trong không trang trí hào nhoáng gây chú ý mà lại giản dị với những bức tường xi măng và bàn ghế gỗ cục mịch, nhưng cũng không đơn sơ tí nào mà mọi thứ đều được sắp xếp có chủ đích để tạo nên một hình ảnh rustic cho cửa hàng. Điều mình thích nhất là không gian ở đây rất rộng rãi thoáng đãng, và vì mới sáng sớm nên rất yên tĩnh, phù hợp để vừa nhâm nhi bữa sáng vừa thưởng thức không gian đẹp với mùi bánh thơm ngập tràn.

IMG_1948f2

IMG_1950f2

IMG_1964f2

Too bad I cannot remember the name of this place. But I do remember how to get there from Mr. Holmes Bakehouse. Turn your back to Mr. Holmes Bakehouse and the cafe should be a few dozens of meters across the street to the right. And below is a photo of the famous Mr. Holmes Bakehouse, which I even checked the opening hours and planned to have breakfast there with some delicious cruffins. But when I came it wasn’t open at all…

Tiếc là mình không nhớ tên cửa hàng là gì, chỉ nhớ là cách Mr. Holmes Bakehouse vài chục mét ở bên kia đường (đi về phía tay phải nếu quay lưng về Mr. Holmes Bakehouse 😅). Còn dưới đây là cửa hàng Mr. Holmes Bakehouse nổi tiếng với chuỗi cửa hàng ở Mỹ và món bánh cruffin. Mình đã nhắm đúng giờ mở cửa để tới đây để ăn sáng mà hôm đó lại thấy đóng cửa im lìm nên đành phải bỏ qua 😢

IMG_1923f2

Now, unfortunately, Mr. Holmes Bakehouse has been permanently closed in Seoul as I write this post. You guys can still use the address below and from there find the cafe I went to.

Đáng tiếc là lúc mình viết bài này thì Mr. Holmes Bakehouse ở Seoul đã đóng cửa vĩnh viễn 😞 Tuy nhiên các bạn có vẫn thể dựa vào địa chỉ này để từ đó tìm hàng cafe bánh ngọt mình đã đi nhé.

Mr. Holmes Bakehouse

📍 34 Apgujeong-ro 10-gil, Gangnam-gu, Seoul
서울 강남구 압구정로 10 길 34

🕘 Permanently closed

After breakfast I spent a little bit more time to wander around the area. Apart from obscure, less-known local brands, there were also many brands popular to young people like Gentle Monster, Dr. Jart+, 3CE, SJYP etc.

Sau khi ăn sáng xong mình đã để chút thời gian để lượn lờ nốt ở khu phố này. Ngoài các cửa hàng local brand ít người biết thì còn có các hãng đã rất nổi tiếng với các bạn trẻ như Gentle Monster, Dr. Jart+, 3CE, SJYP…

Gentle Monster Sinsa Flagship Store

IMG_1922f2

IMG_1971f2

IMG_1974f2

IMG_1975f2

IMG_1973f2

IMG_1921f2

Gentle Monster Sinsa Flagship Store

📍 23 Apgujeong-ro 10-gil, Gangnam-gu, Seoul
서울 강남구 압구정로 10 길 23

🕘 12:00 – 21:00

Gentle Monster Sinsa Parallel Store

Across the street was another Gentle Monster store.

Bên kia đường cũng là một cửa hàng nữa của Gentle Monster.

IMG_1976f2

IMG_1977f2

Gentle Monster Sinsa Parallel Store

📍 22 Apgujeong-ro 10-gil, Gangnam-gu, Seoul
서울 강남구 압구정로 10 길 22

🕘 12:00 – 21:00

Dr. Jart+ Flagship Store / Filter Space in Seoul

IMG_1942f2

IMG_1944f2

IMG_1945f2

Dr. Jart+ Flagship Store / Filter Space in Seoul

📍 46 Dosan-daero 11-gil, Sinsa-dong, Gangnam-gu, Seoul
서울 강남구 신사동 도산로 11 길 46

🕘 08:00 – 21:30

3CE Cinema

IMG_1983f2

IMG_1984f2

3CE Cinema

📍 22 Apgujeong-ro 8-gil, Gangnam-gu, Seoul
서울 강남구 압구정로 8 길 22

🕘 11:00 – 22:00

Only when looking for a spot to wait for my taxi did I notice that this big street, parallel to the small one that I wandered the whole morning, was the actual street that was lined with gingko trees 😂 It also housed many more global and well-known brands so I didn’t find it much different from other shopping districts, apart from the fact that it was less crowded and seemed much more calming. So if you’re the type that enjoy shopping in a relaxing way then this area is for you. While waiting for my cab I was able to witness a team of photographer – stylist – model working their thing around the area as well 😁 (pictured below).

Đến lúc tìm chỗ đứng đợi taxi rồi thì mình mới phát hiện ra con đường lớn song song với đoạn đường mình lang thang khắp buổi sáng mới là đoạn đường được trồng cây rẻ quạt đều tăm tắp hai bên 😂 Con đường này thì có nhiều hãng lớn có tiếng trên thế giới hơn nên mình cảm giác không khác các khu shopping khác là mấy, ngoại trừ việc vắng và yên bình hơn. Vậy nên bạn nào thích shopping kiểu thong thả chắc sẽ thích khu này hơn đấy. Trong lúc đợi xe mình đã được chứng kiến một đội nhiếp ảnh – stylist – người mẫu đang hành nghề quanh khu này hehe (ảnh dưới).

IMG_1988f2

If I knew earlier that this area had so much to offer then I would have saved more time to come here before the last day. That’s why I ended up leaving with a bit of regret. Next time if I have the chance to come back, I’ll definitely spend more time here (and when the stores are actually open as well lol).

Thực sự là nếu biết trước khu phố này có nhiều thứ hay ho đến vậy thì mình đã dành nhiều thời gian ra để đi tới đây trước, vậy nên mình đã phải ra về trong một chút tiếc nuối. Nếu có dịp quay lại mình nhất định sẽ dạo chơi ở đây lâu hơn và vào lúc các cửa hàng đã mở cửa hết chứ không như lần này haha.

If you don’t know where to start in this area yet, follow either Mr. Holmes Bakehouse address and wander around from there like me, or go from this LINE flagship store on the big main road.

Nếu bạn chưa biết nên bắt đầu từ đâu trên khu phố này thì có thể đi từ địa chỉ của Mr. Holmes Bakehouse như mình hoặc từ cửa hàng LINE trên con phố lớn này nhé.

Screen Shot 2018-07-31 at 00.40.55 copy

(Google Street View)

LINE Friends Cafe & Store Garosugil

📍 27 Dosan-daero 13-gil, Gangnam-gu, Seoul
서울 강남구 신사동 도산로 13 길 27

🕘 10:00 – 22:00

* * * * * * * * * * * * * *

And that’s the last part of part 3 on Gangnam 😅😂 Thanks for reading and stay tuned for the final part of my Seoul series – a detailed guide on everything you need to know before going to Seoul 💖 See ya real soon!

Và tới đây là hết chương cuối của phần 3 về Gangnam rồi 😅😂 Cảm ơn bạn đã đọc và hãy đón chờ phần cuối cùng của series Seoul của mình – một bản hướng dẫn chi tiết về mọi thứ bạn cần biết trước khi tới Seoul nhé 💖 Hẹn sớm gặp lại!

RE-READ PART 3 💖 ĐỌC LẠI PHẦN 3

𝔾𝔸ℕ𝔾ℕ𝔸𝕄 𝔾𝔼ℕ𝔼ℝ𝔸𝕃 𝔾𝕌𝕀𝔻𝔼

* * * * * * * * * * * * * *

* * * * * * * * * * * * * *

Part 1: Historical Areas (Bukchon Hanok Village, Gyeongbokgung Palace , Insadong etc.)

Part 2: Shopping in Myeongdong (StyleNanda, LINE Friends Store etc.) & Hongdae at Night

Part 4: All you need to know before going to Seoul, Korea

* * * * * * * * * * * * * *

Got any question? Leave a comment below or pop an anonymous question in my Ask.fm

Nếu bạn có thắc mắc gì, bạn có thể comment bên dưới hoặc hỏi trong Ask.fm của mình.

Ask Me button

2 thoughts on “Guide to Seoul 2018 🇰🇷 (part 3/4): Gangnam 101 (3/3) 🇰🇷 Cool Garosugil

Leave a Comment